Νέα του Συλλόγου ΠΑΝΣΥΠΟ

Voucher κατάρτισης χωρίς ουδεμία μοριοδότηση και κανένα κριτήριο – να απαντήσει μέχρι αύριο η Διοίκηση της Δ.ΥΠ.Α. στις ερωτήσεις μας και στις καταγγελίες πολιτών



Πολλά εκατομμύρια για κατάρτιση χωρίς κανένα κριτήριο και ουδεμία μοριοδότηση

Χωρίς καμιά αξιολόγηση και μετρήσιμα αποτελέσματα

Προσβάλει το κύρος της Υπηρεσίας η άρνηση της Δ.ΥΠ.Α. να απευθυνθεί στις Ελεγκτικές Αρχές για να ερευνήσει τις καταγγελίες για το voucher των 2.250€

Να απαντήσει μέχρι αύριο στις ερωτήσεις μας αλλιώς το Δ.Σ του Συλλόγου θα αποφασίσει σχετικά σε έκτακτη συνεδρίασή του



Έλλειψη δεξιοτήτων και αντιστοίχησή τους στις σημερινές ανάγκες της αγοράς !!

Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα για την ανεργία και ο μόνος λόγος μη εύρεσης καταρτισμένου προσωπικού στις αυξημένες ανάγκες της αγοράς. Έτσι αποφάνθηκαν οι ειδικοί και προκειμένου να βοηθήσουν τους ανέργους και τους εργαζόμενους, διαθέτουν το αστρονομικό ποσό του 1 Δις € με στόχο την κατάρτιση 500.000 δικαιούχων.

Ποιοί είναι όμως οι δικαιούχοι είναι η επόμενη ερώτηση !!

-Όλοι ανεξαιρέτως οι μισθωτοί και όλοι ανεξαιρέτως οι άνεργοι αποφάσισαν οι Κυβερνώντες και η Διοίκηση της Δ.ΥΠ.Α. από το 2020.

Χωρίς κανένα απολύτως κριτήριο επιλογής, χωρίς ουδεμία μοριοδότηση.

Τίτλοι ειδήσεων παντού βομβαρδίζουν ότι παίρνεις λεφτά με ένα κλικ και ότι το μόνο που χρειάζεται είναι να προλάβεις να κάνεις αίτηση!!

Ο συνολικός αριθμός ανέρχεται περίπου στους 3.100.000 εν δυνάμει δικαιούχους (2.300.000 μισθωτοί εργαζόμενοι (στατιστικά 2023) και περίπου 800.000 άνεργοι), δηλαδή ένας αστρονομικός αριθμός που περιμένει πώς και πώς πότε θα βγει η προκήρυξη κατάρτισης και να καταφέρει να προλάβει για να καταθέσει την αίτησή του. Προγράμματα «super market» !!

Πόσοι αλήθεια θα συμμετείχαν εάν δεν πληρώνονταν; Εκτιμούμε ελάχιστοι !!

Η συντριπτική πλειοψηφία -και εν μέρει δικαιολογείται από την γενικευμένη φτωχοποίηση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια- συμμετέχει για να λάβει το ποσό της επιταγής και να ενισχύσει το λιγοστό εισόδημά του.

Και πόσοι αλήθεια εξ αυτών που συμμετέχουν πετυχαίνουν στις λεγόμενες εξετάσεις πιστοποίησης ;

Η δική μας εκτίμηση είναι ότι το ποσοστό αγγίζει το 99% !!

  • Αλήθεια μπορεί να απαντήσει η Δ.ΥΠ.Α. γιατί άλλαξε εντελώς τους όρους και προϋποθέσεις επιλογής των καταρτιζομένων και δεν έχει θέσει κανένα κοινωνικό ή επαγγελματικό κριτήριο τα τελευταία πέντε χρόνια;

  • Είναι σύμφωνη η Ευρωπαϊκή Ένωση με την εφαρμογή μιας οριζόντιας κατάρτισης χωρίς να έχει προηγουμένως καν αξιολογηθεί η ανάγκη του κάθε δικαιούχου;

     

Η ουσία για εμάς είναι φυσικά η κατάρτιση να έχει απτά αποτελέσματα, μετρήσιμα και οι δικαιούχοι να έχουν όντως ανάγκη από συγκεκριμένη και εξατομικευμένη κατάρτιση. Η διάθεση αστρονομικών ποσών για κατάρτιση θα έπρεπε να αξιολογείται συνεχώς ιδιαίτερα όταν τα κονδύλια που διατίθενται προέρχονται από τα Ευρωπαϊκά ταμεία και δεδομένου ότι τα προγράμματα υλοποιούνται σταδιακά και σε διάφορα χρονικά διαστήματα τα τελευταία πέντε χρόνια.

Αντίθετα εκείνο που ισχύει είναι να υπάρχουν πολλά προγράμματα με το ίδιο περιεχόμενο για το οποίο οι καταρτιζόμενοι πιστοποιούνται πάντα ότι ολοκλήρωσαν επιτυχώς χωρίς να έχουν ποτέ αξιολογηθεί για την αποτελεσματικότητά τους!!



Συνεπώς η Δ.ΥΠ.Α. θα πρέπει να απαντήσει με συγκεκριμένα απολογιστικά στοιχεία για το πόσοι από τους καταρτιζόμενους ανέργους βρήκαν τελικά δουλειά και εάν η δουλειά που βρήκαν είχε σχέση με την κατάρτιση που έλαβαν αλλά και πόσοι εργαζόμενοι αναβάθμισαν τη θέση τους είτε με την επαγγελματική τους ανέλιξη είτε με την μισθολογική τους !!

Αναρωτιόμαστε για όλα αυτά διότι για την Δ.ΥΠ.Α. όλα φαίνονται ότι λειτουργούν τέλεια !!

Οι καταρτιζόμενοι επιτέλους απόκτησαν τις δυσεύρετες δεξιότητες, τα ΚΕΚ και οι φορείς πιστοποίησης πέτυχαν στις υπηρεσίες που παρέχουν, τα χρήματα απορροφήθηκαν και όλα μέλι-γάλα !!

Και η καλύτερη Δημόσια Υπηρεσία φυσικά που τα διεκπεραίωσε είναι η Δ.ΥΠ.Α.

Όλα αυτά όμως σαν να ήταν πολύ καλά για να είναι αληθινά- και αυτός ο προβληματισμός προέκυψε κυρίως πριν λίγες ημέρες- όταν χιλιάδες δικαιούχοι προσπαθούσαν μάταια για να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους αλλά τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν ήταν δυνατόν να ανταποκριθούν για το voucher των 750€ το οποίο αφορούσε σε 170.000 δικαιούχους. Για επτά μερόνυχτα (14-21 Ιουλίου) χιλιάδες εργαζόμενοι και άνεργοι προσπαθούσαν ματαίως να καταθέσουν αιτήσεις, η πλατφόρμα είτε δεν λειτουργούσε καθόλου είτε έβγαζε μηνύματα με περιεχόμενο λαθών των δικαιούχων παρότι δεν ίσχυαν με αποτέλεσμα να μην πιστεύουν ότι τελικώς ορισμένοι κατάφεραν και έκαναν αίτηση.

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα – δικαιολογημένα – δυσπιστίας για την αντικειμενικότητα λειτουργίας των συστημάτων παρουσιάστηκε με το πρόσφατο voucher που έδινε επιταγή 2.250€.

Η Δ.ΥΠ.Α. δεν ενημέρωσε δημοσίως τουλάχιστον, για την συγκεκριμένη ημέρα που θα ξεκινήσουν να υποδέχονται τις αιτήσεις. Ξαφνικά στο καταμεσήμερο της Πέμπτης 24 Ιουλίου, άνοιξε η πλατφόρμα και η Δ.ΥΠ.Α. μόνο κατόπιν με δημόσια ανακοίνωσή της ενημέρωσε ότι ..ξεκίνησε η κατάθεση των αιτήσεων ..σε αόριστο χρόνο δηλαδή !!

Συνεπώς η Δ.ΥΠ.Α. θα πρέπει να απαντήσει για το προφανές !!

Γιατί δεν ενημέρωσε εγκαίρως και δημοσίως για την ημέρα που θα ξεκινήσει η κατάθεση των αιτήσεων !!

Οι αντίστοιχες Υπηρεσίες που υλοποιούν προγράμματα κατάρτισης στις άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες, λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο, χωρίς να ενημερώνουν εγκαίρως το σύνολο των δικαιούχων ;

Το ότι η Δ.ΥΠ.Α. ισχυρίζεται ότι είχε σταλεί μόνο στους παρόχους ενημέρωση από τις 3 Ιουλίου, λυπούμαστε πολύ αλλά προφανώς και επ’ ουδενί δεν εξασφαλίζει ότι το σύνολο των εν δυνάμει δικαιούχων ενημερώθηκε αφού χιλιάδες άνεργοι-εργαζόμενοι δεν απευθύνονται στους παρόχους ΚΔΒΜ παρά μόνο εφόσον εγκριθεί η αίτηση και λάβουν τον σχετικό κωδικό αφού επιλέγουν να καταθέσουν μόνοι τους την αίτηση χωρίς την παροχή βοήθειας κανενός τρίτου!!

Είχαν φροντίσει να ενημερώσουν ΜΟΝΟ τα ΚΕΚ για την ακριβή ημέρα έναρξης των αιτήσεων την ίδια ώρα που η Δ.ΥΠ.Α. δεν δημοσίευσε τίποτα και δεν ενημέρωσε τους δικαιούχους το πότε θα ανοίξει το σύστημα;

Μεταβίβασε την σημαντικότερη υποχρέωσή της στους ιδιώτες των ΚΕΚ;

Εάν ισχύει, τότε η Δ.ΥΠ.Α. οφείλει να απαντήσει τεκμηριωμένα το γιατί έπραξε κάτι τέτοιο αφού καταστρατηγείται το δικαίωμα στην ίση αντιμετώπιση των δικαιούχων της !!

Όσον αφορά τον μεγάλο όγκο των αιτήσεων. Η Δ.ΥΠ.Α. με επίσημη ενημέρωση ισχυρίζεται ότι η πλατφόρμα άνοιξε στις 15.20 και έκλεισε στις 16.10 υποδεχόμενη 30.040 αιτήσεις. Δηλαδή τα ηλεκτρονικά συστήματα υποδέχτηκαν με επιτυχία ένα μέσο όρο 601 αιτήσεων/λεπτό ή δέκα αιτήσεων/δευτερόλεπτο!!

Ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό επίτευγμα αφού για την κάθε αίτηση ο δικαιούχος θα πρέπει να συμπληρώσει τα στοιχεία του, να επισυνάψει τα δικαιολογητικά και να λύσει και το τεστ(captcha) που επιβεβαιώνει ότι ο χρήστης αντιστοιχεί σε φυσικό πρόσωπο και όχι αυτοματοποιημένο robot.

Υπενθυμίζουμε ότι για το προηγούμενο voucher των 750€ η πλατφόρμα έπεσε από τα πρώτα λεπτά και για επτά (7) ημέρες υπολειτουργούσε.

Η ερώτηση που προφανώς απευθύνεται και προς το ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ είναι πόσες αιτήσεις υποδέχτηκε ανά ώρα λειτουργίας ιδιαίτερα τις πρώτες ώρες για τα δύο τελευταία προγράμματα επιταγών(750€ και 2.250€) και γιατί ενώ στο πρόγραμμα με τις επιταγές των 750€ δεν ανταποκρίθηκε τεχνικά, αντιθέτως στο πρόγραμμα με το τριπλάσιο ποσό επιταγής τελικώς δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα παρότι λογικά θα έπρεπε οι αιτήσεις που υποδέχτηκε να είναι πολλαπλάσιες στα πενήντα λεπτά που παρέμεινε ανοικτή !!

Τι εννοεί η Δ.ΥΠ.Α. ότι υπήρξε καλύτερη προετοιμασία ;

Αλλά ένα εξίσου σημαντικό δεδομένο είναι αυτό για το οποίο η Δ.ΥΠ.Α. ισχυρίζεται -με τόση μεγάλη σιγουριά- ότι έχει ενεργοποιήσει ισχυρές δικλείδες ασφαλείας για την ηλεκτρονική προστασία από bots και επιβεβαίωση επιλογής και χρήσης του συστήματος μόνο από τους ίδιους τους πολίτες παρότι στα κοινωνικά δίκτυα καταγγέλεται ότι υπάρχει ήδη στην αγορά διαθέσιμο λογισμικό που έχει την δυνατότητα να εξαπατά τα συστήματα ασφαλείας και να καταθέτουν αιτήσεις με μαζικό τρόπο.

Αυτό, εάν ισχύει θα έχει σαν αποτέλεσμα όσοι πάνε με το σταυρό στο χέρι και περιμένουν υπομονετικά για να καταθέσουν μόνοι τους αιτήσεις, τελικά να μην το καταφέρνουν ποτέ, με αποτέλεσμα να μην αντιμετωπίζονται με ίσο τρόπο σε σύγκριση με κάποιους άλλους που εξουσιοδότησαν κάποια συγκεκριμένα ΚΕΚ τα οποία ίσως έχουν προμηθευτεί το εν λόγω λογισμικό !

Συνεπώς γιατί στην Δ.ΥΠ.Α. είναι τόσο σίγουροι για τον επιτυχή αποκλεισμό των κακόβουλων ενεργειών κατάθεσης μαζικών αιτήσεων αφού υπάρχουν παντού οι συγκεκριμένες καταγγελίες;

Γιατί δεν απευθύνονται στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές (π.χ στο ΣΔΟΕ) έτσι ώστε να ερευνηθεί εάν χιλιάδες αιτήσεις έχουν κατατεθεί με αυτοποιημένο τρόπο μέσω των ηλεκτρονικών bots ;

Γιατί δεν ερευνάται εάν υπάρχει από συγκεκριμένες ηλεκτρονικές διευθύνσεις (I.p) μαζική κατάθεση αιτήσεων και εάν υπάρχουν πόσες είναι, και ποιοι εμπλέκονται;

Όσον αφορά τους πιστοποιημένους φορείς που ο ρόλος τους είναι να διοργανώνουν τις εξετάσεις επιτυχούς ολοκλήρωσης των καταρτιζόμενων.

Ρωτάμε και περιμένουμε άμεσα τις απαντήσεις της Δ.ΥΠ.Α.

Ποιοί και πόσοι φορείς έχουν αδειοδοτηθεί και τί αριθμό ΚΕΚ έχει αναλάβει ο κάθε πιστοποιημένος φορέας;

Ισχύει ότι υπάρχει ένας πιστοποιημένος φορέας που έχει αναλάβει σχεδόν το 40% της πιστοποίησης των ΚΕΚ ;

Για όλες τις ερωτήσεις που θέσαμε, περιμένουμε δημοσίως την απάντηση της νέας μεταβατικής Διοικήτριας Δ.ΥΠΑ. Χορμόβα Γ. μέχρι αύριο Παρασκευή. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να απαντηθούν πειστικά οι ερωτήσεις μας που αποτελούν και ερωτήσεις από χιλιάδες δικαιούχους.

Το Δ.Σ του Συλλόγου μας θα αποφασίσει σχετικά σε έκτακτη συνεδρίαση αφού το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και αυτό που θα πρέπει να απαντηθεί είναι εάν τελικά ο τρόπος διάθεσης των επιδοτήσεων κατάρτισης συμβαδίζει με τα ισχύοντα της Ε.Ε.

Για το Δ.Σ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ               Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΛΙΒΕΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ    ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

 

Powered By EmbedPress