Νέα του Συλλόγου ΠΑΝΣΥΠΟ

Έσοδα μαμούθ από πρόστιμα και ποινές κατά των ανέργων – Θεσμική αποτίμηση των οικονομικών στοιχείων της Δ.ΥΠ.Α.

Θεσμική αποτίμηση των οικονομικών στοιχείων της Δ.ΥΠ.Α.
Μια τεκμηριωμένη παρουσίαση των ευρημάτων και των θεσμικών επιπτώσεών τους.

Ευρήματα και αποκλίσεις στον απολογισμό της Δ.ΥΠ.Α 2023: Ανάγκη περαιτέρω τεκμηρίωσης

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων της ΔΥΠΑ έχουν τεθεί συστηματικά εκτός του κέντρου λήψης αποφάσεων, αποκλεισμένοι από το Διοικητικό Συμβούλιο σε μια περίοδο που κρίσιμες αποφάσεις για δισεκατομμύρια ευρώ, για προγράμματα, για πόρους και για το ίδιο το μέλλον της δημόσιας υπηρεσίας λαμβάνονται χωρίς τη φωνή εκείνων που γνωρίζουν την πραγματικότητα από μέσα. Πρόκειται για έναν μεθοδευμένο θεσμικό αποκλεισμό, που δεν είναι ούτε τυχαίος ούτε αθώος: είναι ο μόνος τρόπος για να περνούν οικονομικές πολιτικές, ανακατανομές πόρων, αλλαγές στη λειτουργία της υπηρεσίας και σχεδιασμοί προγραμμάτων χωρίς κοινωνικό έλεγχο, χωρίς ουσιαστική διαφάνεια και χωρίς τη θεσμική εγγύηση ότι οι ανάγκες των ανέργων και των εργαζομένων θα εκπροσωπηθούν.

Σε μια Υπηρεσία που διαχειρίζεται τεράστια κοινωνικά κονδύλια και που έχει ιστορική αποστολή να στηρίζει την εργασία, ο αποκλεισμός των ίδιων των εργαζομένων από το Δ.Σ. δεν είναι απλώς παράλειψη αλλά μια συνειδητή απόπειρα φίμωσης, που υπονομεύει τη δημοκρατική λειτουργία της Δ.ΥΠ.Α και μετατρέπει τις αποφάσεις σε μονομερείς πράξεις χωρίς κοινωνική νομιμοποίηση. Ο αποκλεισμός τους δεν πλήττει μόνο τους εργαζόμενους αλλά πλήττει την ίδια τη διαφάνεια, την αξιοπιστία και τον κοινωνικό χαρακτήρα του Οργανισμού.

Πριν λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια η με αριθμό 2523/103/07.10.2025 απόφαση του Δ.Σ Δ.ΥΠ.Α. με την οποία εγκρίθηκαν οι οικονομικές καταστάσεις της Δ.ΥΠ.Α., ισολογισμού, απολογισμού και κατάστασης αποτελεσμάτων έτους 2023.

Η αναλυτική μελέτη των στοιχείων ανέδειξε πλήθος εύλογων ερωτημάτων και ανέξοδες δαπάνες, για τις οποίες η Διοίκηση οφείλει —θεσμικά και ουσιαστικά— να δώσει σαφείς, τεκμηριωμένες και πλήρως αιτιολογημένες απαντήσεις αφού η δημοσιευμένη απόφαση δεν περιλαμβάνει και το συνημμένο τεύχος ανάλυσης των στοιχείων:

Εξαιρετικά μεγάλα ποσά εσόδων από τόκους. Συγκεκριμένα η Δ.ΥΠ.Α. εισέπραξε από τόκους 86.396.444€ (Σ3511, 3516,3524)

Ποια κεφάλαια ή ποιες καταθέσεις της ΔΥΠΑ παράγουν τόκους ύψους 86,4 εκατομμυρίων ευρώ σε ένα μόνο έτος; Από ποια ταμειακά διαθέσιμα προέρχεται αυτό το ποσό και ποιος αποφάσισε τον τρόπο επενδυτικής τους διαχείρισης;

  • Για ποιο λόγο διατηρούνται τόσο μεγάλα ποσά «παρκαρισμένα» σε έντοκους λογαριασμούς, την ώρα που κρίσιμες πολιτικές – στεγαστικά προγράμματα, ενισχύσεις ανέργων, δράσεις απασχόλησης – παραμένουν υποχρηματοδοτημένες ή ανενεργές; Πού κατευθύνεται τελικά η κοινωνική αποστολή της ΔΥΠΑ;

  • Ποιες είναι οι ακριβείς πηγές των τόκων; Πρόκειται για αποθεματικά του τ. ΟΕΚ, για ειδικούς λογαριασμούς προγραμμάτων ή για αδιάθετους πόρους που δεν αξιοποιούνται; Και το κυριότερο: γιατί δεν διατίθενται για τους σκοπούς για τους οποίους καταβλήθηκαν – δηλαδή υπέρ των εργαζομένων και των ανέργων;

  • Υπάρχει εγκεκριμένη επενδυτική πολιτική και επίσημη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου για τη διαχείριση αυτών των ποσών; Και αν υπάρχει, με ποια κριτήρια επιλέχθηκε να συσσωρευθούν κεφάλαια αντί να υλοποιηθούν κοινωνικές δράσεις;

  • Προτίθεται η Διοίκηση να δημοσιοποιήσει αναλυτική κατάσταση όλων των λογαριασμών που παράγουν τόκους, με τα υπόλοιπα, τις κινήσεις, τους θεματοφύλακες και τη νομιμοποιητική βάση κάθε απόφασης;

 

Έσοδα μαμούθ από πρόστιμα, χρηματικές ποινές, επιστροφές ποσών χωρίς να οφείλονται κ.α.

α. Πρόστιμα και χρηματικές ποινές λόγω εκπρόθεσμης καταβολής -Σ4215- : 13.638.627

β.Επιστροφές ποσών που καταβλήθηκαν χωρίς να οφείλονται- Σ5529- : 13.948.738€

γ. Επιστροφές χρημάτων λοιπών περιπτώσεων -Σ5599- : 2.116.583€

δ. Έσοδα που δεν κατονομάζονται ειδικά -Σ5689- : 1.467.749

Η ΔΥΠΑ εμφανίζει στον απολογισμό του 2023 έσοδα-μαμούθ από πρόστιμα, ποινές και επιστροφές ποσών, όχι επειδή «προστατεύει το δημόσιο χρήμα», αλλά επειδή δεν προστατεύει τους πολίτες και δεν κάνει τη δουλειά της στην πρόληψη και στην ψηφιακή διασταύρωση. Αντί να διαθέτει έναν σύγχρονο ηλεκτρονικό μηχανισμό που θα αποτρέπει από την αρχή την υποβολή αιτήσεων από μη δικαιούχους – όπως οφείλει μια σύγχρονη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης – αφήνει τις αιτήσεις να εγκρίνονται και μετά επιβάλλει πρόστιμα και απαιτεί επιστροφές, μετατρέποντας τους ανέργους και τους πολίτες σε στόχους τιμωρητικής εισπραξιμότητας και χρηματικών ποινών και αποκλεισμού από τα μητρώα της.

Ο απολογισμός του 2023 μιλάει μόνος του:
13.638.627 € από πρόστιμα και χρηματικές ποινές λόγω εκπρόθεσμης καταβολής,
13.948.738 € από επιστροφές ποσών που «καταβλήθηκαν ενώ δεν οφείλονταν»,
2.116.583 € από λοιπές επιστροφές,
1.467.749 € από μη κατονομαζόμενα έσοδα.

Περισσότερα από 31 εκατομμύρια ευρώ εισπράχθηκαν επειδή η Διοίκηση δεν απέτρεψε το πρόβλημα, αλλά το δημιούργησε, εγκρίνοντας αιτήσεις που δεν έπρεπε να εγκριθούν και επιβάλλοντας μετά ποινές σε πολίτες, ωφελούμενους και επιχειρήσεις. Αυτή δεν είναι κοινωνική πολιτική. Είναι διοικητική ανεπάρκεια που ντύθηκε με το μανδύα της αυστηρότητας.

Μια δημόσια υπηρεσία απασχόλησης δεν έχει αποστολή να γεμίζει τα ταμεία της με πρόστιμα· έχει αποστολή να προστατεύει τον άνεργο, να διασφαλίζει δίκαιη κατανομή πόρων και να λειτουργεί με διαφάνεια και ψηφιακή επάρκεια. Και το πρώτο που οφείλει να κάνει είναι να μην εγκρίνει αιτήσεις που δεν δικαιούνται έγκριση – όχι να τις εγκρίνει και μετά να τιμωρεί εκείνους που εγκλωβίστηκαν στις δικές της αδυναμίες.

  • Γιατί η ΔΥΠΑ δεν διαθέτει ακόμη έναν λειτουργικό, πλήρως αυτοματοποιημένο μηχανισμό διασταύρωσης στοιχείων (εισόδημα, εργασιακή κατάσταση, μητρώα, επιδοτήσεις), ώστε να αποτρέπεται εξαρχής η υποβολή ή έγκριση αιτήσεων μη δικαιούχων;

  • Με ποιο σκεπτικό εγκρίνονται αιτήσεις που η ίδια η Διοίκηση γνωρίζει ότι θα οδηγήσουν σε απαίτηση επιστροφής χρημάτων ή επιβολής ποινών; Είναι διοικητικό λάθος, αστοχία συστήματος, ή συνειδητή ανοχή που μετατρέπει τον πολίτη σε υπόλογο;

  • Ποιος φέρει την ευθύνη για το ότι το 2023 η ΔΥΠΑ εισέπραξε πάνω από 31 εκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα, ποινές και επιστροφές; Πώς επιτρέπεται σε έναν Οργανισμό που οφείλει να στηρίζει τον άνεργο και τον εργαζόμενο να λειτουργεί σαν μηχανισμός «μεταχρονολογημένης τιμωρίας» αντί για μηχανισμός πρόληψης;

  • Τι μέτρα έχουν ληφθεί για να διασφαλιστεί ότι τέτοια φαινόμενα δεν θα επαναληφθούν; Θα υπάρξει επιτέλους ψηφιακή θωράκιση των προγραμμάτων, ή θα συνεχίσουμε να βλέπουμε πολίτες να επιβαρύνονται λόγω αδυναμιών της ίδιας της Διοίκησης;

  • Για έσοδα επιχορηγήσεων για διαφημίσεις είχαν προϋπολογιστεί 310.000€ αλλά τελικά στα ταμεία μπήκαν μόνο 70.643€ ενώ για έξοδα διαφημίσεων και δημοσιεύσεων πληρώθηκαν συνολικά 877.852€ (Ξ0851, Ξ9411),

  • Για δαπάνες ΔΕΘ πληρώθηκαν 167.583€ (Ξ0852)

  • Για εκθέσεις εσωτερικό πληρώθηκαν 539.834€ (Ξ0853)

  • Για φιλοξενίες και δεξιώσεις πληρώθηκαν 90.474€

  • Για δαπάνες δημοσίων σχέσεων πληρώθηκαν 60.167€

Η ΔΥΠΑ είναι δημόσια υπηρεσία απασχόλησης, όχι διαφημιστική εταιρεία ούτε μηχανισμός προσωπικής προβολής κανενός. Κι όμως, από τον απολογισμό προκύπτει μια πραγματικότητα που δεν μπορεί να περάσει στα ψιλά. Προϋπολογίστηκαν 310.000 € έσοδα από επιχορηγήσεις για διαφημίσεις, αλλά τελικά εισπράχθηκαν μόλις 70.643 €, την ώρα που οι δαπάνες για διαφήμιση και δημοσιεύσεις εκτοξεύθηκαν στα 877.852 €. Πληρώθηκαν 167.583 € για τη ΔΕΘ, 539.834 € για εκθέσεις στο εσωτερικό, 90.474 € για φιλοξενίες και δεξιώσεις και 60.167 € για «δημόσιες σχέσεις».

Η ΔΥΠΑ οφείλει να επενδύει στην εργασία και στους ανέργους — όχι στη βιτρίνα της Διοίκησης. Πολύ περισσότερο όταν διαθέτει έναν απολύτως δωρεάν και άμεσο τρόπο ενημέρωσης μέσω του μητρώου ανέργων και επιχειρήσεων, αλλά τον αφήνει ανεκμετάλλευτο για να ξοδεύει εκατοντάδες χιλιάδες σε διαφημίσεις, φιέστες και αυτοπροβολή.

Μια απλή ερώτηση: ποιον εξυπηρετεί αυτή η σπατάλη; Τους ανέργους ή την εικόνα της Διοίκησης;
Και δεύτερη:
από ποια προγράμματα στέρησαν πόρους για να χρηματοδοτηθούν προβολές, φιέστες και δημόσιες σχέσεις; Και τρίτη, ίσως η πιο κρίσιμη: με ποια νομιμοποίηση λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις, όταν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έχουν αποκλειστεί από το Διοικητικό Συμβούλιο;

Υπέρογκα ποσά για εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και τόκων εκτέλεσής τους

Για την εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων/συμβολαιογραφικές πράξεις ενώ είχαν προϋπολογιστεί να πληρωθούν 226.617 τελικώς πληρώθηκαν 4.389.324€ και για τόκους εκτέλεσής τους ενώ είχαν προϋπολογιστεί 53.500€ τελικώς πληρώθηκαν 1.151.455€ δηλαδή συνολικά πληρώθηκαν 5.540.719€ (Ξ0893, Ξ6118).

Πώς είναι δυνατόν να προϋπολογίζονται 226.617 € για εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και συμβολαιογραφικών πράξεων, αλλά να καταλήγουν να πληρώνονται 4.389.324 €; Ποιο γεγονός ή ποια διοικητική παράλειψη εξηγεί αυτή τη διαφορά σχεδόν 2.000%;

  • Για ποιο λόγο οι τόκοι εκτέλεσης δικαστικών αποφάσεων, που είχαν προϋπολογιστεί στα 53.500 €, εκτινάχθηκαν στα 1.151.455 €; Ποιος ευθύνεται για το ότι η Δ.ΥΠ.Α πλήρωσε επιπλέον 1,1 εκατ. € μόνο σε τόκους;

  • Ποιες συγκεκριμένες δικαστικές υποθέσεις οδήγησαν στη συνολική δαπάνη των 5.540.719 €; Υπάρχει αναλυτικός κατάλογος με το είδος της υπόθεσης, το ύψος της καταβολής και ποιος είναι υπεύθυνος για τον χειρισμό των υποθέσεων;

  • Υπήρξε καθυστέρηση στην εκτέλεση των αποφάσεων που προκάλεσε τη διόγκωση των τόκων; Αν ναι, ποιος φέρει την ευθύνη για αυτή την οικονομική ζημία εις βάρος των πόρων της Δ.ΥΠ.Α;

  • Γιατί δεν είχε προβλεφθεί επαρκής πίστωση στον προϋπολογισμό; Πρόκειται για εσφαλμένο σχεδιασμό, διοικητική αμέλεια ή σκοπίμως υποτιμημένο προϋπολογισμό;

  • Προτίθεται η Διοίκηση να δημοσιοποιήσει πλήρη έκθεση για τα αίτια υπερβάσεων, το κόστος ανά υπόθεση και τα μέτρα που θα ληφθούν για την αποφυγή επανάληψης τέτοιων φαινομένων;

Συμμετοχή της Δ.ΥΠ.Α. με μετοχικό κεφάλαιο σε εταιρεία-οργανισμό

Στον κωδικό εξόδων Ξ9853- Συμμετοχή μετοχικό κεφάλαιο σε εταιρείες και Οργανισμούς διαπιστώσαμε ότι η Δ.ΥΠ.Α πλήρωσε 1.605.525€ ενώ στον προϋπολογισμό δεν είχε εγγραφεί κανένα ποσό.

  • Πώς είναι δυνατόν η ΔΥΠΑ να πληρώνει 1.605.525 € για «συμμετοχή σε μετοχικό κεφάλαιο εταιρειών», όταν στον προϋπολογισμό δεν είχε εγγραφεί ούτε ένα ευρώ για αυτόν τον κωδικό;
    Σε ποιες εταιρείες κατευθύνθηκαν αυτά τα χρήματα και με ποια θεσμική ή κοινωνική σκοπιμότητα;
    Και τέλος, πώς λήφθηκε μια τόσο σοβαρή απόφαση χωρίς ενημέρωση και συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων, που έχουν αποκλειστεί μεθοδευμένα από το Διοικητικό Συμβούλιο;

  • Ποιοι είναι οι συγκεκριμένοι φορείς, εταιρείες ή οργανισμοί στους οποίους συμμετείχε η Δ.ΥΠ.Α. με το παραπάνω ποσό; Παρακαλούμε για την πλήρη επωνυμία, το αντικείμενο δραστηριότητας, το ιδιοκτησιακό καθεστώς και το δημόσιο όφελος της εν λόγω συμμετοχής.

Εισφορές ανεργίας αυταπασχολούμενων και δαπάνες

Στα έσοδα του κωδικού Σ2255 εισφορών ανεργίας αυταπασχολούμενων εισέπραξε η Δ.ΥΠ.Α. 66.969.794€ ενώ στον κωδικό εξόδων Ξ0643 -επιστροφές καταβολών λόγω ανεργίας (αυταπασχολούμενοι) πληρώθηκαν 8.537.632€. Δηλαδή μόνο για το 2023 η Δ.ΥΠ.Α. κατέγραψε ένα πλεόνασμα μαμούθ από την συγκεκριμένη παρακράτηση, ύψους 58.432.162€.

Η εισφορά ανεργίας των αυταπασχολουμένων θεσπίστηκε για να παρέχει δίχτυ προστασίας σε μια επαγγελματική κατηγορία που παραδοσιακά στερούνταν ουσιαστικών παροχών. Όμως, τα στοιχεία του 2023 αποκαλύπτουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα: η ΔΥΠΑ εισέπραξε 66.969.794 € από την ειδική εισφορά, ενώ επέστρεψε μόλις 8.537.632 € σε παροχές ανεργίας. Το αποτέλεσμα είναι ένα ετήσιο πλεόνασμα-μαμούθ 58.432.162 €, που γεννά εύλογα και σοβαρά ερωτήματα για το πού κατευθύνονται αυτά τα χρήματα και γιατί δεν επιστρέφουν στους δικαιούχους που τα καταβάλλουν.

Αν αυτό συνέβη μόνο μέσα σε ένα έτος, τι συμβαίνει με όλα τα προηγούμενα; Πόσα έχουν συσσωρευτεί συνολικά; Και γιατί η Διοίκηση δεν έχει μέχρι σήμερα παρουσιάσει έναν αναλυτικό οικονομικό απολογισμό για μια εισφορά που έχει σαφή κοινωνικό σκοπό αλλά μηδενική ουσιαστική ανταπόδοση; Το ζήτημα δεν είναι λογιστικό· αλλά βαθιά πολιτικό και άπτεται της αξιοπιστίας του ίδιου του Οργανισμού.

*Η εισφορά υπέρ ανεργίας για αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες προβλέφθηκε με τον νόμο Νόμος 3986/2011 (άρθρο 44 παρ. 2).

  • Από 01.01.2011 θεσπίστηκε ο ειδικός λογαριασμός ανεργίας υπέρ των «Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων» στη ΔΥΠΑ, για όσους ασφαλισμένους στο τ. ΟΑΕΕ (ή ισοδύναμους φορείς) πλήρωναν την ειδική εισφορά.

  • Σκοπός της εισφοράς ήταν να καλύψει ένα κενό δικαιώματος που υπήρχε: οι αυτοαπασχολούμενοι δεν είχαν δικαίωμα στην (παραδοσιακή) επιδότηση ανεργίας που ελάμβαναν οι μισθωτοί — έτσι θεσπίστηκε μια ειδική εισφορά για να δημιουργηθεί για αυτούς ένας Ειδικός Λογαριασμός Ανεργίας, από τον οποίο θα μπορούσαν να λάβουν επίδομα ή παροχή σε περίπτωση που σταματούσαν την επαγγελματική τους δραστηριότητα.

  • ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΑΜΕΣΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

  •  
  1. Ποιο είναι το συνολικό ποσό εισφορών ανεργίας αυταπασχολουμένων που έχει παρακρατηθεί από το έτος θέσπισης της εισφοράς έως σήμερα;

  2. Πόσα χρήματα έχουν διατεθεί συνολικά για παροχές ανεργίας αυταπασχολουμένων την ίδια περίοδο;

  3. Ποιο είναι το συσσωρευμένο πλεόνασμα όλων των ετών και σε ποιους λογαριασμούς βρίσκεται σήμερα;

  4. Με ποια λογική η ΔΥΠΑ συσσωρεύει δεκάδες εκατομμύρια από εισφορές χωρίς να παρέχει αντίστοιχη κοινωνική προστασία σε αυτούς που τις καταβάλλουν;

  5. Υπάρχει εγκεκριμένο σχέδιο ή απόφαση που επιτρέπει τη χρήση του πλεονάσματος για σκοπούς άλλους από την αντιμετώπιση της ανεργίας των αυταπασχολουμένων;

  6. Προτίθεται η Διοίκηση να δημοσιοποιήσει άμεσα πλήρη και αναλυτικό πίνακα εισπράξεων–δαπανών για όλα τα έτη λειτουργίας του μέτρου;

 

Τα δεδομένα που προκύπτουν από τον απολογισμό οικονομικού έτους 2023 αναδεικνύουν ζητήματα που υπερβαίνουν τη σφαίρα της διοικητικής λειτουργίας της ΔΥΠΑ και αγγίζουν πλέον τον πυρήνα της θεσμικής αξιοπιστίας και της χρηστής διαχείρισης δημοσίων πόρων. Η έκταση των αποκλίσεων μεταξύ προϋπολογισθέντων και πραγματοποιηθέντων ποσών, τα υψηλά πλεονάσματα από ειδικές εισφορές με συγκεκριμένη κοινωνική στόχευση, η συσσώρευση σημαντικών εσόδων από πρόστιμα και τόκους, καθώς και η απουσία επαρκούς ψηφιακής πρόληψης και διασταύρωσης στοιχείων, συνιστούν ζητήματα που επιβάλλουν κοινοβουλευτικό έλεγχο και πλήρη διαφάνεια.

Η μεθοδευμένη απομάκρυνση των εκπροσώπων των εργαζομένων από το Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.ΥΠ.Α. έχει ως αποτέλεσμα να λαμβάνονται αποφάσεις με σημαντικές οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες χωρίς τη συμμετοχή εκείνων που γνωρίζουν την επιχειρησιακή πραγματικότητα του Οργανισμού. Η απουσία τους στερεί από το Διοικητικό Συμβούλιο ένα κρίσιμο θεσμικό αντίβαρο, απαραίτητο για την εξασφάλιση διαφανούς, τεκμηριωμένης και κοινωνικά προσανατολισμένης λήψης αποφάσεων.

Σε μια δημόσια υπηρεσία που διαχειρίζεται πόρους δισεκατομμυρίων, η διαφάνεια, η λογοδοσία και η ακριβής τήρηση της νομοθεσίας δεν συνιστούν απλώς διοικητικές υποχρεώσεις αλλά αποτελούν προϋποθέσεις για τη θεσμική της υπόσταση και για τη διασφάλιση της εμπιστοσύνης των πολιτών. Τα πλεονάσματα που δημιουργούνται από πόρους οι οποίοι καταβάλλονται για συγκεκριμένους σκοπούς (όπως η εισφορά ανεργίας των αυταπασχολουμένων ή τα αποθεματικά του τ. ΟΕΚ) πρέπει να συνοδεύονται από πλήρη αποτύπωση, τεκμηριωμένη αιτιολόγηση και στρατηγικό σχεδιασμό για την αξιοποίησή τους, σύμφωνα με την κοινωνική αποστολή του Οργανισμού.

Υπό το φως όλων των ανωτέρω, τίθεται ζήτημα θεσμικής επαναξιολόγησης των διαδικασιών λήψης αποφάσεων στη Δ.ΥΠ.Α, επανεξέτασης της διαχείρισης των κοινωνικών πόρων και ενίσχυσης των μηχανισμών διαφάνειας και δημόσιου ελέγχου. Η επαναφορά των εκπροσώπων των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο, η αναλυτική δημοσιοποίηση των οικονομικών στοιχείων όλων των ειδικών λογαριασμών και η πλήρης τεκμηρίωση των αποκλίσεων και υπερβάσεων δεν αποτελούν απλώς εύλογες διεκδικήσεις· αποτελούν θεσμικές αναγκαιότητες.

Η ΔΥΠΑ είναι οργανισμός με κρίσιμο κοινωνικό ρόλο. Η ορθή, διαφανής και υπόλογη διαχείριση των πόρων της δεν είναι απλά ένα ζήτημα επιλογής, αλλά υποχρέωση απέναντι στη Βουλή, στη διοίκηση και πρωτίστως στους πολίτες που υπηρετεί.

Για το Δ.Σ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ        Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΛΙΒΕΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ      ΑΣΗΜΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ